Wij maken op deze website gebruik van cookies.

Deze melding verbergen

Woonassistent zorgt voor extra persoonlijke aandacht

Vrijdag 5 juli

Bij alle medewerkers en vrijwilligers van SZR staan de wensen en het welbevinden van de cliënt centraal. Sinds kort werken bij SZR extra woonassistenten die nog meer persoonlijke aandacht kunnen geven. Zij helpen en ondersteunen cliënten en zijn een welkome aanvulling in het zorgteam. Lees meer

Wilma van den Boogaard is sinds een paar maanden woonassistent. Een warm persoon die mensen met niet-aangeboren hersenletsel aandacht, gezelligheid en steun biedt. “Ik merk dat ik echt wat kan betekenen voor de cliënten. Van helpen bij activiteiten tot wandelen en samen boodschappen doen. Regelmatig heb ik één op één gesprekken met een cliënt. De aandacht die je kunt geven is zo waardevol. En de waardering die je terugkrijgt in de vorm van een glimlach ook.”

Extra aandacht doet cliënten goed
Wilma: “ik werk niet alleen. Samen met de zorgmedewerkers vormen we een team. Wij versterken en helpen elkaar. En we zien dat de extra aandacht onze cliënten goed doet. Mijn droom is om door te groeien naar een andere functie in de zorg. De functie woonassistent is een goede oriëntatie. En SZR biedt mij de mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen.”  

Meer informatie over werken bij SZR?
Meer weten over de functie woonassistent? Of over andere functies bij SZR? Ga naar onze website www.werkenbijszr.nl of mail werving@szr.nl

Nieuwbouw Revalidatie op schema

Vrijdag 5 juli

De nieuwbouw voor revalidatiecliënten van SZR gaat snel. Inmiddels is de derde verdieping bereikt.Het gebouw op het terrein van woonzorgcentrum Vrijthof is volgens planning medio 2020 gereed.
De nieuwbouw krijgt 51 zorgappartementen voor revalidatiezorg voor ouderen. Lees meer

Cliënten verblijven hier enkele dagen of weken. De eenpersoons appartementen zijn verdeeld over drie etages en zijn ongeveer 35 vierkante meter groot.  Met de nieuwbouw komen de drie revalidatie-afdelingen van SZR bij elkaar in één gebouw.

 

Actueel overzicht van beschikbare bedden in Rivierenland

Dinsdag 2 juli

Op 25 juni is het nieuwe Coördinatiepunt Rivierenland Zorgt gestart. Dit coördinatiepunt is bedoeld voor verwijzers en heeft altijd een actueel overzicht van beschikbare bedden in de regio. Klantadviseurs van SZR, Santé Partners en Zorgcentra De Betuwe ondersteunen verwijzers bij de realisatie van zorg(plaatsing) in de regio Rivierenland.

Vanaf 25 juni bellen of mailen verwijzers, zoals de huisarts of transfer vanuit het ziekenhuis, rechtstreeks naar het Coördinatiepunt Rivierenland Zorgt voor zorgadvies en bemiddeling rondom (toekomstig) te plaatsen patiënten bij regionale VVT-instellingen.

Waarvoor kunnen verwijzers bij het Coördinatiepunt terecht?
Het Coördinatiepunt geeft advies en bemiddelt in de plaatsing van patiënten met een indicatie voor:
- Eerstelijnsverblijf (ELV);
- Langdurige zorg (WLZ);
- Geriatrische revalidatiezorg (GRZ);
- Respijtzorg;
- Palliatieve zorg.

Wat betekent dit voor de verwijzer?
- Eén vast aanspreekpunt die de zorgprofessional ontzorgt;
- 365 dagen per jaar beschikbaar van 8.30 tot 17.00u;
- Bereikbaar via telefoon (0800 – 1235) en e-mail (info@rivierenlandzorgt.nl);
- Verwijzing rechtstreeks via ZorgDomein;
- Website met meer informatie: www.rivierenlandzorgt.nl.

Samenwerking in de regio
Het Coördinatiepunt Rivierenland Zorgt is een samenwerking van de regionale VVT-instellingen Santé Partners, SZR en Zorgcentra De Betuwe. Dit gebeurt in nauwe afstemming met Ziekenhuis Rivierenland. Ook met andere zorgaanbieders in de regio worden afspraken gemaakt over de wijze van aansluiting bij het coördinatiepunt.

Wil je meer weten? Kijk op www.rivierenlandzorgt.nl

 

 

 

Logo coördinatiepunt
Stel een vraag

Zorg Adviespunt

Bij het Zorg Adviespunt van SZR kunt u terecht met vragen op het gebied van zorg en behandeling.   Er werken deskundige cliëntadviseurs, die uit het brede pakket aan producten dat SZR biedt, een passend aanbod kunnen doen. Zij kunnen u snel van de juiste informatie, advies en ondersteuning voorzien en zonodig ondersteunen bij de aanvraag van een indicatie.

Samen met u zoeken zij naar de beste oplossing. Zij geven advies op maat en brengen daarvoor, mocht dat nodig zijn, ook graag een bezoek bij u thuis.

Het is voor mij belangrijk dat cliënten de juiste zorg op de juiste plaats ontvangen en dat cliënten tevreden terugkijken op de tijd dat ze zorg hebben ontvangen van SZR.

Saskia Beck Manager Zorg Adviespunt